Tuesday, 22 March 2011

IdeNtiCaL TwiN

assalamualaikum kawan!!
hari ni koi nak citer sal sejarah diri koi,xde kene mengene dengan yang hidup mahupun mati...
semalam koi dikejutkan dengan movie yang dah sebulan keluar di pawagam tapi koi
 layan dalam UTUBE jer...agak meroyan juga saya layan citer ni..banyak saudara ke jiran
 ke kawan-kawan mahupun sesiapa sahaja akan keliru dengan kerenah muka yang
 sama tapi xserupa penilaiannya..yang dah lama kenal koi,dia paham lah macam mana 
nk kenal koi nie...tgok muka pon dah lain..tapi bila koi imbas balik album koi,koi rasa
 koi pon dah tak dapat kenal saper koi...Al-maklumlah masih suci,bila dah nakal parut 
sana parut sini...kembar ni ada banyak jenis ada cantum kepala,badan,peha,
bahu tangan,(kembar siam)ada juga kembar lain jantina,ada juga kembar tarikh lahir
(sajer dia nak jugak kembar)haha...kebanyakan koi jumpa kembar ni,habit die berbeza sikit..
xkan semua nak sama kan...tapi peliknya juga salah seorang tu mesti nakal
 tak pun mesti kecoh,seorang lagi diam jer.....ciptaan maha kuasa...

inilah cerita koi layan semalam..memang agak tersentuh juga layan sebab cerita nie
 ibarat "berat sama dipikul,ringan sama dijinjing"..nak citer sikit..kembar ni anak ahli
 perniagaan kecil-kecilan..seorang daripada kembar ni sakit nama dia awi,demam panas 
semasa kecil then dia dijaga oleh abangnya awal..yang xboleh tahannya seorang bawak
 kerete cara reverse dan sorang lagi bawak cara kedepan..haha..lawakkan..tapi ada
 perbezaan diowang,bijak dengan kurang tu biasa lah..koi pun camtu juga..cerita ni aq
 suka nak kaitkan dengan diri koi bila diorang ni anak bisnessman mcm koi,pas2 bawak 
motor ngan kereta pun gila2 jugak,sorang jenis timbang rasa sorang lagi xsangat..
kebanyakan hampir sama dengan koi....tapi pengakhir cerita ni diorang kahwin dengan
 kembar juga....adakah koi dengan abang koi macam tu juga???persoalannya ada ke
 kembar nak orang cam koi ngan abang koi nie.....???haha..
koi yang gigit kuku....haha,habit pai skang....koi nie suka dress up gila2 like 60an
 pai 90an...pernah join dress ala skinhead bersama...tapi dah pencen....haha...pernah
 di suatu ketika susah koi nk lupa pertanyaan ini..bestfriend ummi aq bertanya
 kepada koi ngan abg koi.."siapa abg siapa adik nie??koi ngan abg koi pun angkat 
tangan menunjuk satu sama lain....abis seme gelak pai koi naik malu dah...koi ngan abg
 koi xkisah pun saper adik saper abang....yang penting bagi aq sama jer....

baju ini dihadiahkan oleh sahabatku adol ihsan semasa birthday ku...abg ankat
 adik bongsu koi...nak tunjuk kat dier kene amik gambar..haha...siap pinjam baju 
nak beli baju kat koi punya pasal..haha thanks adol..biasanya soalan kembar yang
 biasa disiasat oleh sesiapa sahaja berbunyi  "ni mizan ke mizun??abg ke adik??
chik ke ateh??yang blaja di uitm ke poli??ada lagi....sakit paler nak jawab bila 10
 orang bertanya...kawan-kawan dah kenal..tapi bila jarang jumpa xkenal jugak....
xpaham koi.... nak tunjuk kembar yang koi kenal...
 ni kawan dari masa sekolah rendah dahulu,diorang ni koi pun susah nk beza....haha...
ni kawan abang koi masa di uitm orang kelantan....nama pon hampir serupa juga....
ok sampai disini sahaja kisah koi dan abang koi si mixun....hobi suka berkaraoke....
lagu retro kami layan lagu baru susah nak layan~~~pape pun terimas kasihs
 kerana sudi singgah membaca......ok!!! take care dan wassalam =)


2 comments:

  1. terbaik la.. nice entry,,

    yg penting kena bangga dan bersyukur yg Tuhan kurniakan pasangan kembar .. :)

    ReplyDelete