Wednesday, 6 April 2011

ISLAM DAN PERUBATAN

hai,assalamualaikum~~
dah lama cari masa yg tenang utk buat blog..
bnyak nak citer tapi nk bg pengetahuan kat korang tentang syaitan dan jin..
diowang nie mcm kita jugak...tapi korang jgn takut la law ada jin ni ganggu...diowang pon hidup dan makhluk ALLAH swt...
jin dari sudut bahasa satu benda yang xnmpak..junnah(perisai)junun(gila)dan sebagainya...semua tu kita xnmpak bila akan berlaku kan??

ape yang aq dengar dari ustaz tu cakap jin nie hampir berupakan manusia...dia ada hidung,ada telinga(tajam) tapi kita makhluk terbaik.cuma diaowang ni plik skit....di sekeliling kita ini diowang ada...bayangkan diaowg hidup dari 2 ribu tahun sebelum zaman nabi adam sehingga sekarang dan hidup sehingga beribu-ribu tahun...xsalah diowang nk beranak pinak....kalau dibolehkan buka aib mungkin xterjalan kita manusia nie....ketinggian nya paling tinggi 3hasta dan paling rendah paham2 korang tapi kekuatan dia power skit la dari kita....
ustaz tu kata harus jika kita nak pelihara jin ni....tapi syorkan jangan...diri sendiri xterjaga kan..
sebab harus "pada zaman nabi dahulu diowang tiada siapa nak jagakan kebun diowang dari binatang buas,jadi diowang pelihara la supaya dapat menjaga tanaman tersebut....tapi zaman sekarang kita bayar kat pak guard pon dah ok....kan??


jenis syaitan :>>
al-wilhan : tugasnya menggangu manusia ketika mengambil wuduk
al hinzab : menggangu manusia ketika sembahyang
tibr : membinasakan manusia
al A'war : menggoda manusia supaya berzina
maswath : membisikkan ke telinga manusia supaya berbohong
dasim : tugasnya memporak peranda mana-mana rumah tangga yang bahagia
zalnabur : menggoda manusia yang berada di pasar dan peniaga supaya menipu dalam urusan jual beli
al marid : melakukan kejahatan kepada manusia
al-awamir : berada di dalam rumah dan mengusik manusia
al-arwah : tugasnya menggangu kanak-kanak( bawah 7 tahun)
tsabar : menggangu manusia yang berada dalam kesusahan supaya melupai ALLAH..

jin mengikut umum bersifat boleh soleh dan berperangai buruk dan syaitan semuanya bersikap jahat.

tempat tinggal jin : tempat bernajis,tempat sunyi,tempat maksiat,tanah2 kubur,tempat pemujaan,pasar2,rumah kosong,hujung kampong,gunung ganang,tempat berair,tempat teduh(bayang matahari)..tempat ni hati-hati lah...jaga adab kita,tempat ini hanya sementara...kita hanya meminjam sementara...

masa : pada waktu maghrib,senja,penghujung malam ni masa diowang suka jalan2....sebab tu rasulullah melarang keluar pada masa2 ini...siapa yang keluar tu...jin la dia kata ustaz tue...hehe..

makanan jin : asap,tulang temulang,makan xbaca bismillah(islam)makanan dan minuman yang memabukkan..
cara makan : cium,mengunyah dan menelan
pakaian jin : suka pakai warna merah,hitam,kuning..kaki pula alas daun papyrus..hadis rasulullah s.a.w
"janganlah salah seorang kamu berjalan dengan satu terompah sebab syaitan berjalan dengan satu terompah"
sesetengah jin memakai terompah dan sebelah lagi xpakai pape....

sudah sini saja pengetahuan apa yang aq blajar dari kursus perubatan secara islam..demonstrasi bercakap dengan jin pon ada...aq jadi pendengar yang setia...nak suruh aq mengubat insyaALLAH...aq pon amalan masih kurang...banyak ayat2 yang boleh memanaskan jin...tapi baca dengan penuh yakin kepada ALLAH...ada penerangan tentang sihir....tapi banyak perlu diterangkan....ALLAH maha kuasa dan maha menyembuhkan segalanya....
 sebelum permulaan kursus
 suasana pelajar dan masyarakat,bila nak cari ilmu sedikit je nak hadir,bila konsert ramai jer join kan...
menunggu penceramah~~
tanda-tanda disihir dan tanda-tanda jin nak masuk dalam badan panjang sangat nak tulis....hehe..salam
renung-renungkan dan selamat beramal...

No comments:

Post a Comment